با این حال، حقیقت این است که در حالی که افزایش اعتبار وب سایت هرگز چیز بدی نیست، افزایش امتیاز به خودی خود نباید تمرکز اصلی شما باشد.
درعوض، باید روی آنچه باعث افزایش امتیاز می شود تمرکز کنید: خرید بک لینک با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر است.
در این راهنما، یاد خواهید گرفت:
- اعتبار وب سایت (Domain Rating) چیست؟
- چگونه محاسبه می شود
- چگونه رتبه دامنه خود را افزایش دهیم (روش صحیح)
اعتبار وب سایت معیاری از ارائه دهندگان ابزار سئو است. قدرت نسبی نمایه بک لینک یک سایت را در مقایسه با هر سایت دیگری در فهرست آنها اندازه گیری می کند.
تقریباً همه ابزارهای اصلی سئو دارای این معیار هستند، اما نام و نحوه محاسبه آن در هر کدام متفاوت است.
در Ahrefs، معیار اعتبار وبسایت ما رتبهبندی دامنه (DR) است .
مانند سایر معیارهای اعتبار وب سایت، در مقیاس 0-100 اجرا می شود.
می توانید اعتبار دامنه خود را با وصل کردن آن به بررسی کننده اعتبار رایگان وب سایت ما بررسی کنید .
اکنون، درک این نکته ضروری است که مقیاس رتبه بندی دامنه لگاریتمی است. این بدان معناست که رفتن از DR 69-70 بسیار چالش برانگیزتر از 9-10 است.
یک راه خوب برای تجسم این موضوع، فکر کردن به رتبه بندی در یک بازی ویدیویی است.
شاید شما به عنوان یک “پیشاهی” شروع کنید، و ممکن است چند ساعت طول بکشد تا نشان “رنجر” خود را به دست آورید. اما پرش به سطح بعدی میتواند ماهها طول بکشد و فقط بازیکنان واقعاً فداکار میتوانند به وضعیت “Epic” دست یابند.
مقیاس لگاریتمی همچنین به این معنی است که یک سایت DR 20 بیش از دو برابر “معتبرتر” از سایت DR 10 است.
قبل از تلاش برای افزایش اعتبار وب سایت خود، ابتدا باید بدانید که رتبه دامنه چگونه محاسبه می شود.
پس بیایید سه مورد اصلی را که بر رتبهبندی دامنه تأثیر میگذارند، بررسی کنیم.
- تعداد وب سایت هایی که به شما لینک می دهند
- امتیاز DR پیوند دامنه ها
- تعداد سایت هایی که هر دامنه ارجاع دهنده به آنها پیوند دارد
1. تعداد وب سایت هایی که به شما لینک می دهند
در Ahrefs متریکی به نام دامنه های ارجاع داریم. این تعداد وب سایت هایی است که به یک صفحه یا وب سایت پیوند می دهند.
این را برای هر سایتی که در Site Explorer تجزیه و تحلیل می کنید، مشاهده خواهید کرد .
برخی افراد فکر می کنند که هر چه این عدد بیشتر باشد، رتبه دامنه شما بالاتر است. اما خیلی ساده نیست زیرا ما فقط پیوندهای “دنبال شده” را در محاسبات DR خود در نظر می گیریم. پیوندهایی با ویژگیهای UGC، حمایتشده و nofollow باعث بهبود DR نمیشوند.
همچنین، پیوندهای بعدی از همان وبسایت، DR سایت را بهبود نمیبخشد، زیرا ما دامنههای ارجاعدهنده و نه بک لینکها را در نظر میگیریم.
2. امتیاز DR پیوند دامنه ها
هر کسی می تواند هزاران لینک را از یکسری سایت های بی کیفیت دریافت کند. به همین دلیل است که هنگام محاسبه DR امتیاز DR سایت پیوند دهنده را نیز در نظر می گیریم.
این بدان معنی است که بک لینک از وب سایت هایی با امتیاز DR بالا تمایل به افزایش رتبه دامنه شما نسبت به وب سایت هایی با امتیاز DR پایین دارد.
این نکته جالبی است که باید بدانید. این بدان معنی است که با افزایش DR یک وب سایت پیوند دهنده، شما نیز می توانید آن را افزایش دهید.
به عنوان مثال، اگر امروز یک لینک از یک وب سایت DR 15 ایجاد می کنید، و صاحب آن وب سایت سخت تلاش می کند تا اعتبار و پیوندها را در طول زمان ایجاد کند، ممکن است همان لینک از یک وب سایت DR 40 در یک سال باشد. بنابراین حتی اگر تنها یک پیوند را ایجاد کرده باشید، امتیاز DR شما احتمالاً در طول زمان افزایش می یابد.
نکته مهم در اینجا این است که ساخت پیوندهایی از سایت هایی که پتانسیل را نشان می دهند، سودمند است، حتی اگر امتیازات DR آنها در آن زمان بسیار پایین باشد.
چگونه می توانید درباره “پتانسیل” قضاوت کنید؟
ابتدا محتوای آنها را بررسی کنید. اگر آنها مطالبی با کیفیت بالا منتشر می کنند، به احتمال زیاد در طول زمان پیوندهای با کیفیت بالا را جذب می کنند.
دوم، رشد پیوند آنها را در اکسپلورر سایت Ahrefs بررسی کنید . اگر شیب رو به بالا آهسته و ثابتی در نمودار دامنه های ارجاع دهنده وجود داشته باشد، به احتمال زیاد همه چیز در آن جهت ادامه خواهد داشت و DR آنها در طول زمان رشد خواهد کرد.
3. تعداد سایت هایی که هر یک از دامنه های ارجاع دهنده به آنها پیوند دارند
فرض کنید که شما دو پیوند «فالو شده» میسازید: یکی از The Guardian و دیگری از IMDB. هر دوی این سایتها امتیازهای DR یکسانی دارند، اما کدام پیوند رتبه دامنه شما را بیشتر افزایش میدهد؟
پاسخ: بستگی به تعداد سایت هایی دارد که هر کدام با حداقل یک لینک دنبال شده به آن ها لینک می دهند. هر چه یک سایت به وبسایتهای منحصربهفردتری پیوند داشته باشد، کمتر میتواند به اصطلاح «ارزش حقوقی DR» از آن عبور کند.
بنابراین، بیایید گزارش دامنه های پیوندی را برای هر سایت بررسی کنیم و فقط پیوندهای “دنبال شده” را فیلتر کنیم.
به نظر می رسد که گاردین به سایت هایی حدود 50 برابر بیشتر از IMDB پیوند می دهد (272218 در مقابل 5256). بنابراین، لینک IMDB رتبه دامنه شما را بیشتر از Guardian افزایش می دهد.
بیایید ببینیم که چقدر این تفاوت می تواند برای DR ایجاد کند.
این وب سایت دارای یک دامنه ارجاع دهنده است که IMDB است. امتیاز DR آن 34 است.
این وب سایت همچنین دارای یک دامنه ارجاع دهنده است، اما این بار گاردین است. امتیاز DR آن 1.5 است.
مهم است که توجه داشته باشید که این امر باعث نمیشود همه پیوندهای IMDB نسبت به پیوندهای The Guardian «معتبرتر» شوند. عوامل زیادی در ایجاد یک بک لینک خوب نقش دارند.
پیوندهای “فالو شده” بیشتری به سایت خود بسازید و رتبه دامنه شما افزایش می یابد. به همین سادگی. فقط به خاطر داشته باشید که اگر سایتی که از آن لینک دریافت میکنید امتیاز DR پایینی داشته باشد یا به وبسایتهای زیادی پیوند داده شود، افزایش رتبه دامنه ممکن است ناچیز باشد.
همچنین توجه به این نکته مهم است که ایجاد پیوند به صفحات تصادفی همیشه به افزایش رتبه یا ترافیک ارگانیک شما کمک نمی کند. از آنجایی که تقریباً مطمئناً هدف نهایی شما این است، باید روی ایجاد پیوند مستقیم به صفحاتی که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید تمرکز کنید. این امر تأثیر بیشتری بر ترافیک و رتبه بندی ارگانیک خواهد داشت تا صرفاً “افزایش DR”.
ما این را می دانیم زیرا آن را مطالعه کرده ایم. تعداد دامنه های ارجاع دهنده به یک صفحه با ترافیک ارگانیک بیشتر از DR رتبه بندی وب سایت مرتبط است.
همانطور که گفته شد، ایجاد پیوند به صفحه ای که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید همیشه آسان نیست.
برای مثال، برای یک شرکت چاپ سخت است که مردم را به پیوند به صفحهای که کارت ویزیت میفروشد، وادار کند، زیرا انگیزه کمی برای این کار وجود دارد. بنابراین، اگر در حال مبارزه هستید…
در اینجا نحوه افزایش غیرمستقیم اعتبار وب سایت (دامنه) به روشی «معنادار» آمده است:
- محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند
- وب سایت های مرتبط و معتبر را راه اندازی کنید
- از پیوندهای داخلی برای بهبود “اقتدار” صفحات مهم استفاده کنید
1. محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند
یعنی چیزی با این سه ویژگی:
غیر تجاری
مردم بیشتر به صفحاتی پیوند می زنند که فقط برای کسب درآمد از شما نیستند. به همین دلیل است که دریافت لینک به صفحات فروش و بررسی های وابسته بسیار سخت است.
مفید است
دو راه برای ایجاد چیزی مفید وجود دارد.
اولین مورد این است که چیزی با ابزار ایجاد کنید . به پست های وبلاگ، ماشین حساب ها و ابزارهای رایگان فکر کنید. جستجوگر بک لینک رایگان ما مثال خوبی برای این موضوع است. این بک لینک از بیش از 1850 دامنه ارجاع دهنده جذب کرده است.
دوم این است که چیزی با قابلیت شهرت ایجاد کنید . به آمارها، مطالعات و ایدههای منحصربهفردی فکر کنید که وبلاگنویسان و روزنامهنگاران هنگام بیان یک نکته به آنها اشاره میکنند.
مطالعه ما که نشان میدهد چقدر طول میکشد تا رتبهبندی در گوگل طول بکشد ، مثال خوبی است، با جذب بک لینک از بیش از ۸۸۰ دامنه ارجاعدهنده.
سابقه دریافت لینک دارد
نوار ابزار SEO Ahrefs را نصب کنید ، موضوع ایده محتوای خود را در گوگل جستجو کنید، سپس به تعداد دامنه های ارجاع دهنده به صفحات با رتبه برتر نگاه کنید.
اگر تعداد پیوندهای مناسبی داشته باشند، پس این نشانه موضوعی است که ارزش پیوند دارد. چرا؟ زیرا می بینید که صفحات مربوط به موضوع دارای سابقه جذب لینک هستند.
با این حال، مطمئن شوید که از موضوعاتی که تاریخ فروش آنها گذشته است اجتناب کنید.
به عنوان مثال، به نتایج رتبه بندی برتر برای “توهم لباس” نگاهی بیندازید:
در واقع وبسایتهای زیادی وجود دارند که به این صفحات پیوند میدهند، اما این به این دلیل است که در سال 2015 زمانی که عکس در فضای مجازی منتشر شد، برای مدت کوتاهی موضوع قابل استناد بود. اگر این پستها امروز منتشر میشدند، ایجاد لینک برای آنها سخت میشد.
به Keywords Explorer بروید ، یک کلمه کلیدی seed را جستجو کنید، سپس گزارش «همه کلمات کلیدی» را بررسی کنید. شما باید هزاران ایده بالقوه کلمه کلیدی را بر اساس بذر ببینید.
از اینجا، کلماتی مانند چه کسی، چه، چه زمانی، چرا، چگونه، راهنما، ابزار، ماشینحساب ، آمار ، آمار و مطالعه را بهعنوان فهرست جداشده با کاما به فیلتر «شامل» اضافه کنید، سپس «هر کلمه» را تغییر دهید.
این به طور موثر برای موضوعات با کاربرد یا شهرت بالا فیلتر می کند.
در نهایت، کلمات کلیدی با نمره دشواری کلمه کلیدی (KD) بالا ، مثلاً 40+ را فیلتر کنید تا موضوعاتی را با سابقه دریافت لینک پیدا کنید. منطق اینجاست که چون مشکل کلیدواژه بر اساس میانگین تعداد پیوند دامنه ها به نتایج با رتبه برتر است، صفحاتی که برای کلمات کلیدی KD بالا رتبه بندی می کنند بک لینک های زیادی خواهند داشت.
به دنبال یک موضوع مرتبط و ارزشمند در نتایج باشید، سپس محتوای خود را مطابق با هدف جستجو ایجاد کنید .
2. وب سایت های معتبر و مرتبط را معرفی کنید
داشتن محتوایی که مردم بخواهند به آن لینک دهند عالی است، اما هیچ کس نمی تواند به محتوایی که از وجود آن اطلاعی ندارد لینک دهد.
به همین دلیل است که باید تماس بگیرید و در مورد آن به آنها بگویید.
اکنون، راههای زیادی برای یافتن افراد مرتبط برای تماس وجود دارد، بنابراین در اینجا سه گروه برای شروع وجود دارد:
- افرادی که در مقاله شما برجسته شده اند
- افرادی که در مورد موضوعات مشابه مقاله نوشته اند
- افرادی که به مقالاتی با موضوعات مشابه پیوند داده اند
درباره نحوه یافتن و معرفی این افراد در راهنمای ما برای دسترسی به وبلاگ نویسان بیشتر بیاموزید .
3. از پیوندهای داخلی برای بهبود “اقتدار” صفحات مهم استفاده کنید
برای افزایش مداوم اعتبار وب سایت و بهبود سئو ، به روند بالا ادامه دهید . سپس میتوانید از روش Middleman برای هدایت بخشی از آن «مرجع» به صفحاتی که میخواهید رتبهبندی کنید، استفاده کنید.
افکار نهایی
بهبود اعتبار وب سایت شما هرگز نباید هدف اصلی شما باشد. در عوض، روی ایجاد لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های مرتبط و معتبر به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید تمرکز کنید. رتبه دامنه شما به عنوان یک محصول جانبی طبیعی این فرآیند افزایش می یابد.
با این حال، لینک ها تنها عامل رتبه بندی گوگل نیستند . اگر هدف واقعی شما کسب رتبه بالاتر در گوگل است، راهنمای 6 مرحله ای ما را دنبال کنید .
یا، اگر هنوز در صفحه اول رتبهبندی نشدهاید، راهنمای تعاملی ما برای رتبهبندی صفحه اول را بخوانید .
سوالاتی دارید؟ من را در توییتر پینگ کنید .