بسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تدوین لایحه حمایت مادی و معنوی از حقوق پرستاران خبر داد و گفت: بسته ماندگاری پرستاران نیز در حال تدوین نهایی است.

بسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران در حال تدوین است که حاکی از عزم دولت برای ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و بهبود زندگی و معیشت این عزیزان است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، بر تعهد دولت و وزارت بهداشت به حل مشکلات پرستاران تأکید کرده و خواستار همدلی و همکاری جامعه پرستاری برای عبور از چالش‌های موجود شد.

وی افزود: در راستای رفع چالش‌های پیش روی پرستاران، "بسته ماندگاری پرستاران" که شامل درخواست‌های رفاهی، معیشتی و تحصیلی این قشر فداکار است، نهایی شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

عبادی ضمن اذعان به وجود مشکلاتی در نظام سلامت، به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های ظالمانه، از تلاش‌های دولت برای رفع این موانع و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی خبر داد و با اشاره به هزینه‌های صرف شده برای آموزش نیروی انسانی، تأکید کرد که ثمره این هزینه‌ها باید رفاه، امنیت و سلامت جامعه باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ابتدای مسیر خود قرار دارد، از پویایی و قابلیت ارتقای این قانون خبر داد و به رفع مشکلات اجرایی این قانون طی دو سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: برای اصلاح و بهبود مستمر این قانون آمادگی داریم.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری مطالبات از طریق مجاری قانونی و مدنی، از پرستاران خواست تا با ارائه نقدهای علمی و سازنده، به ارتقای فرآیندها و رفع چالش‌ها کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *