تقویت یادگیری در کودکان+ راهکار تقویت یادگیری

تقویت یادگیری در کودکان

مغز مهمترین عضو در یادگیری و بخواطر سپاری فعالیت ها، تجربیات، شکوفایی استعداد ها و تقویت و یادگیری است. با تقویت ذهن فرزندان از زمان کودکی این قابلیت را به آنها می افزاید که در آینده انسانهای بهتری شوند. در این مقاله قصد داریم با شما اطلاعاتی راجب روش های متفاوتی که یادگیری کودکان را تقویت میکند با شما والدین عزیز به اشتراک بگذاریم.

نیمکره چپ مغز با تفکر انتقادی مرتبط است

یادگیری کودکان

تفکر انتقادی یک روش برای تقویت توانایی حل مسئله در کودکان است.تفکر انتقادی راجب تجزیه و تحلیل یک مسئله است که به شما کمک میکند آنرا بهتر درک کنید.

برای آنکه به کودکان تفکرانتقادی را یاد بدهیم، پرستاران کودک باید به آنها یاد بدهند که یک وضعیت را چگونه با تجزیه و تحلیل به تکه های کوچک تر و قابل فهم تبدیل کنند.

این باعث میشود تا کودکان در مواجهه با مشکل پیش رو آنرا تجزیه و تحلیل و سپس برطرف کنند.

تفکر خلاقانه به کودک اجازه میدهد تا فرصت ها را دریابد

یادگیری کودکان

تفکر خلاقانه یک قابلیت است که با نیمکره راست مغز در ارتباط است. مراقبان کودک با یک سری فعالیت های خاص آنرا به کودکان آموزش میدهند.

طوفان فکری یک تمرین است که کودکان را ترقیب میکند تا پیشنهادات ، ایده های عملی،‌غیر ممکن و غیر منطقی را برای یک سناریو خاص ارائه دهند.

به آنها اجازه دهید تا از روش های نوآوری شده یاد بگیرند. آنها را تشویق به پرسیدن سوال کنید، با پاسخ های گرفته شده کودکان همچنین یاد میگیرند در مواجه با مشکل دنبال راه بگردند.

مهارت های ارتباطی

ارتباط برقرار کردن به معنی بروز دادن افکار و عواطف است اما نه فقط با صحبت بلکه با اشکال، حرکات بدن و کمک های بصری.

والدین و مراقبان با ایجاد یک فضای مناسب در خانه برای ارتباط برقرار کردن، کودکان خود به خود ترقیب میشوند تا خوب گوش دادن را بیاموزند.

زمانی که با کودکان به طور مداوم ارتباط برقرار کنید، آنها یاد میگیرند که یادداشت کنند و در عین حال سوال بپرسند؛همچنین میتوانید همراه آنها کتاب بخوانید تا فرزندان با عکس ها و نوشته ها آشنا شوند.

همکاری

یکی از راه های تست شده برای تقویت یادگیری در کودکان فعالیت های گروهی است. در همکاری گروهی، شما به کودکتان مزایای گروهی کار کردن برای رسیدن به هدف را آموزش میدهید.

این به کودکان آموزش میدهد که برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش کنند و کسانی که سد راه رسیدنشان به موفقیت هستند را کنار بگذارند.

این فعالیت همچنین در آنها رشد شخصیتی رهبر را پرورش میدهد که میتواند مشکلات گروه را سنجیده و آنرا حل کند.

قدرت به تصویر کشیدن

یادگیری کودکان

یک عکس یا نقاشی به اندازه هزاران کلمه صحبت میکنند، به عنوان والدین شما میتوانید قدرت شبیه سازی و تصور را در فرزندانتان تقویت کنید.

شما باید فرزندتان را ترقیب به تصور چیزی که به زبان آورده اید یا قبلا شنیده است بکنید تا مهارت به تصویر کشیدنشان تقویت شود.

به مرور زمان کودک یاد میگیرد تا مهارت های خود را تقویت کند و به راحتی بتواند بدون داشتن مداد یا کاغذ، عکس یا نقاشی را توصیف کند.

با هر دستاوردی جشن بگیرید

اهمیتی ندارد دستاورد چقدر کوچک است،‌بسیار مهم است که آنها را برای کودکتان جشن بگیرید؛ مخصوصا زمانی که کودکتان پیش دبستانی میرود.

در این زمان فرزندان به انرژی مثبت و انگیزه ای که شما به آنها میبخشید نیاز دارند تا با انگیزه یاد بگیرند و سعی کنند خود را بهتر نمایند.

انگیزه دادن به فرزندان توسط والدین و یا مراقبین باعث میشود کودک بهتر و بیشتر تلاش کند تا بیشتر یاد بگیرد که این ذهن اورا تقویت مینماید.

کتاب خواندن

یادگیری

خواندن کتاب به فرزندان کمک میکند تا راه های مختلفی را برای رسیدن به هدف و موفقیت پیدا کنند. شما میتوانید هم از کتاب های رنگی استفاده کنید هم از کتاب های دیجیتالی.

به عنوان والدین یا پرستار کودک را تشویق کنید تا برای گذراندن وقت کتاب بخواند که هم سرگرم شود و اطلاعات لازم را از کتاب بگیرد.

زمانی که آنها بتوانند متن مناسبی را انتخاب کنند که برای همه سوالاتشان راه حلی نشانشان دهد، شروع به یادگیری مفهوم خودیاری( به خود کمک کردن) خواهند کرد.

بازی هایی که به تقویت ذهن کمک میکنند

والدین میتوانند با بازی هایی که ذهن کودکان را تقویت مینماید هم آنها را سرگرم کنند و هم ذهنشان تقویت شود.

در اینترنت میتوانید بازی هایی پیدا کنید که برای تقویت ذهن فرزندان مناسب هستند،‌با این کار فرزند کم کم یاد میگیرد از راه های متفاوت میتواند به راه حل مناسب مشکل خود برسد.

فرزندان یاد میگیرند که تمام شرایطی را که پازل در مقابل آنها قرار میدهد را باهم ترکیب کنند و در نهایت با بهترین پاسخ برنده معما شوند.

یادگیری

بهترین راه برای پیشگیری از کرونا دلتا انجام کامل واکسیناسیون است. متاسفانه واکسنی برای کودکان تایید نشده اما بزرگسالان بعد از تزریق دو یا سه فاز از هر یک از واکسن ها باید دو هفته صبر کنند تا کامل اثر خود را بگذارد. راهکارهای دیگر برای پیشگیری و حفاظت در برابر کرونا دلتا از افرادی که واکسن نزده اند مخصوصاً کودکان و جوانان که بیشتر درگیر می شوند ؛ عبارت اند از:

کودک مراقب کودک شبانه روزی

برای فرزندتان هدف گذاری کنید

اگر فرزندتان به سادگی از حجم درس هایی که به او داده شده خسته میشود، آنها را به بخش های کوچک تبدیل کنید.

در هر فعالیت او شرکت کنید و نظاره گر کامل شدن آن فعالیت باشید تا فرزندان تک به تک اهداف و کار هارا انجام دهند.

این به کودک شما انگیزه میدهد تا اهدافشان را بزرگ تر کنند. حواستان باشد که به کودکان زمان استراحت بدهید تا بازدهی او پایین نیاید و همچنین بتواند مطالبی را که آموخته به خاطر بسپارد.

اهمیت بازخورد سازنده

یادگیری

بسیار پیش میاید که فرزندان برای انجام هر کاری که میخواهند انجام دهند تاییدیه بزرگتران بگیرند.

برای هر کاری که میخواهند انجام دهند،‌از والدین، معلمان و مراقبین انتظار دارند که آنها را قضاوت کنند و توانایی خود را برای انجام همان کار اعلام کنند.

اهمیت بازخورد سازنده میتواند به عنوان پله ای باشد که به فرزندان راه درست را برای مشکل خود پیدا کنند. این کمک ها باعث میشود تا کودک انگیزه بگیرد و اعتماد به نفسش بالا برود تا در آینده شخصیتی بسازند که آینه ای از اعتماد به نفس و احترام به خودشان باشد.

یادگیری

کلام آخر

راه ها و روش های متفاوتی برای تقویت یادگیری فرزندان وجود دارد. یادگیری به موقع فرزندان باعث میشود آینده خود را بهتر و روشن تر بسازند. مرکز آسایش ایده آل با داشتن مشاورین متخصص و پرستاران کودک مجرب آماده خدمت رسانی به فرزندان شما والدین عزیز و محترم هستند.

پرستار کودک

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد پرستار کودک کلیک نمایید. بیشتر بدانید 5/5 – (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *