بوی سیر جذب خون می‌شود

کارشناس گیاهان داروئی گفت: مصرف سیر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

محمد رضا دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: بوی سیر که برای برخی افراد زننده است، جذب خون می‌شود و در نتیجه از طریق تنفس و حتی پوست، فرد به مشام می‌رسد.

 

وی افزود: سیر یک گیاه علفی دوساله و چند ساله است که خواص دارویی زیادی دارد. تحقیقات پزشکی نشان داده که سیر می‌تواند بسیاری از انواع باکتریها، برخی ویروسها، عفونتهای قارچی و حتی انگلهای روده‌ای را از بین ببرد. سیر همچنین بطور سنتی جهت درمان سرماخوردگی، سیاه‌سرفه و آسم ناشی از برونشیت مصرف می‌شود.

 

دوستی با اشاره به بهترین راه مصرف سیر گفت: بهترین راه مصرف سیر، استفاده از دانه خشک شده آن به میزان 2 تا چهار گرم به صورت سه بار در روز است. کارشناسان گیاهان دارویی در سراسر جهان، این گیاه را به عنوان یکی از مهم‌ترین داروهای گیاهی دانسته و مصرف آن را برای حفظ سلامتی افراد و بالابردن ایمنی بدن توصیه می‌کنند.

 

این کارشناس گیاهان دارویی یادآور شد: سیر، اولین بار در آسیای مرکزی کشت شده است و قرن‌ها است که به عنوان ادویه، سبزی و گیاه دارویی در مناطق مدیترانه‌ای تا آسیای مرکزی استفاده می‌شود. مصرف خارجی آن باعث تحریک و سوزش پوست بدن شده و ممکن است باعث ایجاد التهاب و تاول شود.

منبع خبرگزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *