آخرین اخبار از کرونا اومیکرون در جهان

اومیکرون در جهان

کرونا میکرون

همانطور که میدانید در تاریخ 26 نوامبر سازمان بهدشات جهانی (WHO) درمورد نوع جدید از کرونا بنام اومیکرون خبر داد . اومیکرون دارای جهش های متفاوتی است که میتواند بر نوع اثر گذاری آن تاثیر بگذار، مثل نحوه انتقال این بیماری یا شدت آن. در این مقاله قصد داریم راجب آخرین اطلاعات بدست آمده از این بیماری با شما عزیزان مطالبی را به اشتراک بگذاریم.

به نقل از روزنامه نیویورک تایمز گفته شده اولین نگرانی های پیش آمده در مورد جهش های نوع آلفا و دلتا بود. نوع آلفا مسری تر از نوع اصلی ویروس، و دلتا حتی از نوع آلفا هم مسری تر بود.

بر اساس گفته محققان این الگو ها تعجب آور نیستند. ویروس ها اغلب به روش هایی تکامل می یابند که به رشد آنها کمک می کند. مسری شدن بیشتر به ویروس اجازه می دهد تا این کار را انجام دهد.

شدیدتر شدن می تواند برعکس عمل کند، زیرا تعداد بیشتری از میزبانان ویروس می توانند قبل از اینکه دیگران را آلوده کنند بمیرند.

کمپانی فایزر قصد دارد واکسن تقویتی به افراد 16 و 17 ساله تزریق کند!!!

کرونا میکرون

کمپانی بیونتک و فایزر انتظار دارند تا در این هفته تائیدیه تزریق واکسن های تقویت کننده را برای 16 و 17 ساله ها آغاز کند.اگر موافقت شود این اولین واکسن های تقویت کننده برای افراد زیر 18 سال خواهد بود.

به گفته این کمپانی ها، وزارت غذا و داروی آمریکا میتواند مجوز های لازم را طی یک هفته برای آغاز تزریق واکسن های تقویتی را مجاز کند.

نوع جدید ویروس کرونا هنوز در آمریکا مشاهده و شناسایی نشده و محققان مطمئن نیستند با چه تهدیدی روبه رو هستند.

سازندگان واکسن با یکدیگر درحال رقابت هستند که آیا این واکسن ها در برابر جهش جدید موثر خواهد بود یا نیاز به اصلاح آن دارند.

سلامت تاثیر واکسن کرونا بر ایمنی بدن (2021)

مدیرعامل شرکت مدرنا میگوید احتمالا واکسن ها در برابر این جهش جدید کمتر موثر باشند!!!

کرونا اومیکرون

اخبار اومیکرون در جهان

  • آفریقای جنوبی یکی از اولین مکان هایی بود اومیکرون در آن شناسایی شد. آنها به اندازه کل جمعیت واکسن داشتند اما فقط 35 درصد از مردم کاملا واکسینه شدند و این تا حدودی بخواطر بی اعتمادی مردم نسبت سیستم پزشکی از اپیدمی ایدز بود.
  • محققان درحال آزمایش هستند تا بفهمند واکسن ها چگونه به جهش جدید واکنش نشان میدهند و نتایج را طی هفته های آتی در اختیار خواهند گذاشت
  • ژاپن، اسرائیل و مراکش پروازهای خود را به مسافران خارجی بستند.

دانش فعلی از اومیکرون

محققان در سراسر دنیا در حال تحقیق بر روی این جهش هستند تا بتوانند درک بهتری از این ویروس پیدا کرده و با دنیا به اشتراک بگذارند.

  • قابلیت انتقال

به طور روشن هنوز معلوم نیست که این جهش مسری تر از نوع های دیگر است یا خیر. تعداد مبتلایان به این جهش در آفریقای جنوبی افزایش پیدا کرده است؛ اما مطالعات اپیدمیولوژیک در حال انجام است تا بفهمیم که آیا این به دلیل اومیکرون است یا عوامل دیگر.

سلامت بهترین واکسن کرونا در جهان کدام است ؟ (2021) ( معرفی انواع واکسن کرونا ) کرونا میکرون

  • شدت بیماری

به طور فعلی هیچ اطلاعاتی از علائم و شدت این بیماری در مقایسه با سایر جهش ها وجود ندارد. عفونت های گزارش شده از دانشجویان دانشگاه بود که به نوع های خفیفی دچار شده بودند.

اما درک میزان شدت جهش اومیکرون نیاز به روز ها و حتی هفته ها تحقیق دارد.

  • اثر بخشی عفونت قبلی کووید

شواهد اولیه نشان میدهند که ممکن است خطر عفونت مجدد به اومیکرون افزایش پیدا کند.(اگر یکبار گرفته باشید، احتمال آنکه دوباره مبتلا شوید بالا میرود)

اطلاعات بیشتر در آینده در دسترس قرار خواهند گرفت.

  • میزان اثربخشی واکسن ها

سازمان بهداشت جهانی (WHO) با شرکای خود در رابطه با اقدامات متقابل و همچنین واکسن ها کار میکند. واکسن ها برای کاهش شدید بیماری و مرگ بسیار موثر و حیاتی هستند.

واکسن های فعلی در برابر نوع های دیگر این ویروس موثر در کاهش شدید به بیماری و مرگ باقی میماند.

  • میزان اثربخشی تست های فعلی

آزمایش های پی سی آر(PCR) همچنان برای تشخیص عفونت از جمله عفونت با اومیکرون همانند انواع دیگر استفاده میشود.

مطالعات برای تعیین آنکه آیا تاثیری بر انواع دیگر آزمایش ها از سری آزمایش های تشخیصی وجود دارد یا خیر ادامه خواهد داشت.

  • میزان اثر بخشی درمان های فعلی

کورتیکواستروئیدها و مسدودکننده های گرنده IL6 همچنان برای مدیریت بیماران مبتلا به کرونا شدید موثر خواهند بود.

ساید درمان ها برای بررسی اینکه باتوجه به تغییرات در بخش هایی از ویروس اومیکرون هنوز به دهمان اندازه تاثیر گذار خواهد بود یا خیر ، در حال بررسی است.

سلامت علائم مشهود بعد از تزریق واکسن کرونا ( عوارض و علائم واکسن کرونا )

لیست کشور هایی که در آن عفونت اومیکرون مشاهده شده

1 5355248 min

به گفته خبرگذاری CNN آماری که امروز آپدیت شد تعداد عفونت های شناسایی شده در هر کشور به شرح ذیل است:

کشور

تعداد افراد شناسایی شده

استرالیا

6

اتریش

1

بلژیک

1

بوستوانا

19

کانادا

3

جمهوری چک

1

دانمارک

2

فرانسه

1

آلمان

4

هنگ کنگ

3

اسرائیل

2

ایتالیا

4

ژاپن

1

هلند

14

پرتقال

13

آفریقای جنوبی

77

اسپانیا

1

سوئد

1

انگلستان

14

توصیه هایی در مورد اومیکرون

موثرترین اقداماتی که افراد می توانند برای کاهش انتشار ویروس انجام دهند، حفظ فاصله فیزیکی حداقل یک متری از دیگران است. استفاده از ماسک مناسب؛ باز کردن پنجره ها برای بهبود تهویه؛ از فضاهایی با تهویه ضعیف یا شلوغ اجتناب کنند. دست ها را تمیز نگه دارند؛ سرفه یا عطسه در آرنج یا دستمال خمیده و انجام دهند و وقتی نوبت به آنها رسید واکسینه شوند.

سلامت تست آنلاین ویروس کرونا ویروس کرونا

جمع بندی

موثرترین اقداماتی که افراد می توانند برای کاهش انتشار ویروس انجام دهند، حفظ فاصله فیزیکی حداقل یک متری از دیگران است. استفاده از ماسک مناسب؛ باز کردن پنجره ها برای بهبود تهویه؛ از فضاهایی با تهویه ضعیف یا شلوغ اجتناب کنند. دست ها را تمیز نگه دارند؛ سرفه یا عطسه در آرنج یا دستمال خمیده و انجام دهند و وقتی نوبت به آنها رسید واکسینه شوند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *