چالش این روزهای کرونا / بروز عفونت‌های شدید در جوانان افزایش پیدا کرد

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با تاکید بر مراجعه به موقع به پزشک، اظهار کرد: دیر آمدن، بیمارستان هراسی و شایعاتی که پیرامون این مسئله منعکس می‌شود چالشی برای درمان بیماران کرونایی محسوب می‌شود.

مسعود ضیائی، دیروز پنج شنبه ۱۳ آذر با اشاره به اینکه ۱۳ تخت آی سی یو بیمارستان ولیعصر بیرجند پر است، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: دو آی سی یو دیگر نیز با ظرفیت هر کدام ۶ تخت داریم که این دو بخش هم تکمیل است.

ضیائی با اشاره به روند شیوع کرونا در ماه‌های اخیر، تصریح کرد: در اردیبهشت تنها یک بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو به مدت یک ماه بستری بود و سایر بخش‌های کرونا خالی بود، اما در حال حاضر وضعیت اشغال تخت ها و نوع بیماران فرق کرده است.

وی تصریح کرد: در گذشته غالب بیماران مسن و دارای بیمار زمینه ای بود، اما اکنون چند بیمار جوان و بدون سابقه بیماری زمینه‌ای داریم که با عفونت شدید بستری شده است‌.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ارائه خدمات درمانی به این بیماران و اینکه با مراقبت‌های پزشکی صورت گرفته در حال انتقال برخی بیماران از آی سی یو به بخش هستیم، گفت: مشکلات وجود آمده برای این بیماران ناشی از دیر مراجعه کردن به بیمارستان است.

ضیائی با تاکید بر اینکه دیر آمدن، بیمارستان هراسی و شایعاتی که پیرامون این مسئله منعکس می‌شود چالشی برای درمان بیماران کرونایی محسوب می‌شود، افزود: حال بیماری که در بیمارستان خوب نشود، مطمئنا در منزل هم خوب نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مراجعه به موقع بیماران به بیمارستان ضامن سلامتی خود، دیگران و کاهش زحمات کادر درمان می‌شود، گفت: مراجعه دیرتر به بیمارستان باعث مشکلاتی از جمله به خطر انداختن سلامتی خود، اطرافیان، مدافعین سلامت و گسترش شیوع بیماری می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد جوان به کرونا مبتلا می شوند، افزود: با رعایت ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و مراجعه به پزشک می توان از انتقال گسترده کرونا جلوگیری کرد.

ضیائی یادآور شد: احساس تنگی نفس، تندتند نفس کشیدن، درد قفسه سینه، تب مداوم و… از علائم جدی شک به کرونا است و حتما باید به بیمارستان مراجعه کرد.

منبع خبرگزاری ایسنا