چاقی، بزرگترین خطر برای سلامت زنان است

مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس در گزارش سالانه خود چاقی را بزرگترین خطر برای سلامت زنان و نسل‌های آینده توصیف کرده است.

 

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «سالی دیویس»، در این گزارش که به سلامت زنان اختصاص داشت از دولت انگلیس خواسته این موضوع را خطر ملی تلقی و برای پیشگیری از این فاجعه در حال گسترش اقدام کند.

 

در این گزارش پیشگیری از چاقی برای تمام جمعیت انگلیس موضوعی جدی قلمداد شده اما متذکر شده این موضوع در مورد زنان اهمیت ویژه‌ای دارد چون بیشتر از مردان باعث کوتاه شدن عمر آنها می‌شود.

 

در انگلیس در سال 2013 میلادی 64 درصد زنان 34 تا 44 سال و 71 درصد زنان 45 تا 54 ساله اضافه وزن داشتند یا چاق بودند.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، دیویس تاکید کرده زنان برای سلامتی خود، فرزندان و نوه هایشان باید مواظب سلامت جسمی و روانی خود در دوران حاملگی باشند چون این دوران می تواند تاثیر ماندگار بر سلامت مادر و جنین بگذارد و برای مثال احتمال دیابت را در فرزند افزایش دهد.

 

تحقیقات نشان می‌دهند چاقی مادر در دوران بارداری احتمال سقط یا نارس متولد شدن جنین را هم افزایش می‌دهد.

 

دیویس همچنین گفته است که قصد دارد این باور نادرست را که مادر باردار باید به جای دو نفر غذا بخورد ریشه‌کن کند. مادر باردار باید یک تغذیه سالم و متعادل داشته باشد، میوه و سبزیجات زیاد مصرف کند و از مصرف الکل یا کشیدن سیگار پرهیز نماید.

 

در این گزارش بر اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام اختلالات خوردن (بی‌اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و بی‌اختیاری در خوردن) تاکید شده چرا که این اختلالات بیشتر در زنان دیده می‌‍شوند.

 

مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس همچنین به این موضوع اشاره کرده که بیماری‌های زنان نباید تابو باشند و زنان باید بتوانند به راحتی درباره آنها صحبت کنند و کمک بخواهند. از جمله مشکلات زنان که مطرح نمی‌شود، بی اختیاری ادرار و مدفوع است. در انگلیس بیش از پنج میلیون زن دچار این مشکل هستند که می‌تواند تاثیری عمیق بر کیفیت زندگی آنان بگذارد.

 

موضوع دیگر یائسگی است و این گزارش از مدیران و کارفرمایان خواسته شرایطی را فراهم کنند که زنان در محیط کار بتوانند بدون شرمساری این موضوع را با آنها در میان بگذارند و به این ترتیب هم سلامت زنان و سلامت کار بهبود پیدا کند.

 

این گزارش همچنین به اهمیت تشخیص زودهنگام و درمان سرطان‌های زنان به ویژه سرطان تخمدان پرداخته است. از موارد دیگری که این گزارش به دولت انگلیس پیشنهاد کرده این است که کادر درمانی و بهداشتی برای شناسایی خشونت خانگی و خشونت علیه زنان آموزش ببینند.

منبع خبرگزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *