روش تشخیص کرونا ( تست خانگی کرونا )

روش های تشخیص کرونا

ویروس کووید 19، امروزه به بزرگترین چالش بشر در زندگی مبدل شده است. این ویروس در طول بیش از یک سال، توانسته بر کل زمین احاطه پیدا کرده و زندگی انسان ها را تغییر دهد. بر اساس آمار گزارش شده این ویروس در طول این یک سال، میلیون انسان را مبتلا کرده و جان چندین هزار نفر از آنها را گرفته است.

از این رو لازم است این بیماری را جدی گرفته و در صورت بروز علائم این بیماری، با استفاده از روش های تشخیص کرونا اقدام به اطمینان از ابتلا و اتخاذ راهکاری برای درمان آن بگیرید.

به منظور آشنایی مخاطبان با این بیماری و روش هایی که می توان برای تشخیص آن به کار برد، در این مطلب به بررسی این موارد پرداخته این ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

روش تشخیص کرونا

علائم ابتلا به کرونا کدامند؟

دانشمندان از همان روزهای اول شیوع بیماری کرونا در مورد عامل انتقال آن و همچنین علائمی که بعد از ابتلای افراد در آنها به وجود می آید، تحقیقات گسترده ای را شروع کرده اند. این تحقیقات با شیوع کرونای انگلیسی، شدت یافته و جنبه های جدید نیز به آن اضافه شده است. نتایج این تحقیقات بیان می کند که علائم کرونا دارای طیف وسیعی است و ممکن است در افراد مختلف، تعدادی از آنها بروز کند.

شدت بیماری وسعت بروز این علائم در انسان ها با توجه به سن، وضعیت جسمانی و روحی و همچنین وجود بیماری در آنها، متفاوت است. به همین سبب لازم است با تمامی این علائم آشنایی داشته باشید تا در صورت مشاهده آنها، اقدامات لازم را انجام دهید.

رایج ترین علامتی که ممکن است به هنگام ابتلای افراد به کرونا، مشاهده شود سرفه های خشک و پی در پی است. در کنار این علامت، علائمی چون عدم احساس بو از دست دادن حس چشایی نیز وجود دارد. اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، این علائم را بروز داده اند.

پس اگر احساس کردید یکی از این علائم را دارید سریعاً به یک مرکز تخصصی مراجعه کرده و با استفاده از روش های تشخیص کرونا اقدام به تشخیص بیماری کنید. البته این بیماری، علائم دیگری نیز دارد که به شرح زیر هستند:

  • تنگی نفس
  • احساس فشار بر روی
  • قفسه سینه
  • کوفتگی و درد بدن
  • خستگی
  • رنگ پریدگی در انگشتان
  • دست و پا
  • تب
  • گلودرد
  • سردرد
  • جوش زدن پوست در
  • قسمت های مختلف

روش تشخیص کرونا

روش های مختلف تشخیص کرونا

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شناخت علائم این بیماری، امروزه از روش های مختلفی برای تشخیص کرونا استفاده می کنند. این روش ها عبارتند از:

تشخیص کرونا با آزمایش PCR

تشخیص کرونا با آزمایش PCR

یکی از مطمئن ترین و پیشرفته ترین روش هایی که برای تشخیص کرونا از آن استفاده می شود، تست PCR است. این روش باید توسط متخصصان نمونه گیری انجام شود. برای نمونه گیری در این روش، از سواب استفاده می شود.

در این روش، سواب به داخل بینی و حلق، مالیده می شود. با این کار اگر دو ماده ژنتیکی ویروس کویید 19 در بدن فرد بیمار باشد نمایان شده و تشخیص داده می شود که فرد به کرونا مبتلا است.

این در حالی است که اگر یکی از این ژن ها در آزمایش، نمایان شده؛ اما ژن دیگر تشخیص داده نشود نتیجه به صورت غیر قطعی اعلام خواهد شد.

در این روش فقط می توان تشخیص داد که آیا فرد در حال حاضر به این بیماری مبتلا است یا نه. این روش آزمایش در مورد تشخیص ویروس کرونای انگلیسی نیز بسیار کاربردی است.

تشخیص کرونا با آزمایش آنتی بادی

تشخیص کرونا به روش آنتی بادی

یکی دیگر از روش های تشخیص کرونا، انجام آزمایش آنتی بادی است. این روش در کشورهای مختلف دنیا، رایج بوده و اکثراً از آن استفاده می شود. زمانی که فرد به این بیماری مبتلا می شود آنتی بادی lgG در بدن وی درست می شود.

اگر در نمونه گرفته شده از افراد، این آنتی بادی وجود داشته باشد به این معنا است که فرد به تازگی به این بیماری مبتلا شده است و بدن در مقابله با عفونت، اقدام به تولید آنتی بادی کرده است؛ اما در صورتی که سطح این آنتی بادی در سرم، پایین باشد نشان دهنده این موضوع است که فرد قبلاً به این بیماری مبتلا بوده و بهبود یافته است.

روش های خانگی تشخیص کرونا

روش تشخیص خانگی کرونا

از دیگر روش هایی که نتایج آن قطعی نبوده و احتمال خطا در آن زیاد است، روش های خانگی تشخیص کرونا می باشد. طبق تحقیقات انجام شده مشخص گردیده است که افراد مبتلا به کرونا در سطوح مختلفی حس بویایی خود را از دست می دهند.

به همین منظور می توان 5 ماده شامل سیر، هل، نعنا، نارگیل و رازیانه را تهیه کرده و از افراد مشکوک خواست تا آنها را بو کنند. در صورتی که فرد بتوانند بوی آنها را تشخیص دهد احتمال این که به کرونا مبتلا شده باشد تقریباً صفر است؛ اما اگر از میان این مواد، نتوانند بوی نعنا و روغن نارگیل را حس کنند احتمال دارد به کرونا مبتلا شده باشند. در این شرایط می توانید با استفاده از دیگر روش های تشخیص کرونا اقدام به تشخیص آن کنید

این روش جزو روش های رایگان است و می توان آن را به صورت مداوم امتحان کرد، زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده، می توان گفت که جوانان و کودکان به هنگام ابتلا، علائمی ندارند. به همین سبب می توان از این رو استفاده کرده و احتمال ابتلای آنها را سنجید.

کرونا تغذیه بیمار کرونایی + غذای بیمار کرونایی در منزل

بهترین راهکار پس از ابتلا به کرونا

اگر با استفاده از روش های تشخیص کرونا به این نتیجه رسیدید که به کرونا مبتلا شده اید باید یک سری راهکارهای اساسی اتخاذ کنید تا به سرعت بهبود یابید. به دلیل شرایط موجود، متخصصان توصیه می کنند تا زمانی که وضعیت شما اجازه می دهد از مراجعه به بیمارستان ها پرهیز کنید. در این شرایط می توانید از خدمات پرستار کرونا در منزل استفاده نمایید.

این افراد با روش های نگهداری و نیازهای این بیماران آشنایی دارند. تمامی موارد را در استراحت، تغذیه و بهداشت آنها می دانند و می توانند سرعت و مدت زمان بهبودی را کنترل کنند. استفاده از این خدمات باعث می شود تا روند درمان این بیماران به صورت اصولی پیش رود.

این روش جزو روش های رایگان است و می توان آن را به صورت مداوم امتحان کرد، زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده، می توان گفت که جوانان و کودکان به هنگام ابتلا، علائمی ندارند. به همین سبب می توان از این رو استفاده کرده و احتمال ابتلای آنها را سنجید.

5/5 – (14 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *