تازه ترین اخبار درباره ویروس کرونا

کرونا امیکرون در کمین است!!

بر اساس گفته کارشناسان، کاهش شیوع ویروس کرونا گمراه کننده است و باید در انتظار موج پر تلاطم جهش اومیکرون بود. در بریتانیا شمار مبتلایان بیماران روز به روز در حال افزایش است، هلند تعطیلی عمومی اعلام کرده و دانمارک و فرانسه کشور های پرریسک اعلام شده اند.

تست آنلاین کرونا ( رایگان ) اومیکرون

بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تاریخ ۲۷ آذر یا ۱۸ دسامبر، این سازمان اعلام نمود: جهش جدید کرونا بنام امیکرون به ۸۹ کشور در سراسر جهان سرایت کرده و با سرعت بسیار بالایی درحال گسترش است.

شمار بیماران جدید در برخی از کشور ها در هر ۱.۵ الی ۳ روز، دو برابر میشود که بسیار سریع تر از سویه دلتا میباشد.

سلامت بهترین واکسن کرونا در جهان 2021

اومیکرون آسیب کمتری به ریه ها وارد میکند!

کرونا اومیکرون

به نقل از مدیکال نیوز یافته های جدید محققان موسسه بیماری های عفونی کمبریج نشان داد جهش های ایجاد شده بر روی پروتئین خوشه ای ویروس که آن را قادر به حمله به آنتی بادی ها میکند، موجب کاهش توانایی آن در حمله به ریه ها نیز میشود.

بر اساس این نتایج شدت بیماری ناشی از سویه کرونا ویروس اومیکرون کم است.

دکتر داوی گوپتا بیان داشت: در ما متوجه شدیم پروتئین خوشه ای اومیکرون در مقابل با جهش های ووهان و دلتا، تاثیر به نسبت کمتر و ضعیف تری بر سلول های ریه دارد.

و همچنین افزود در مجموع این تحقیق نشان داد که اومیکرون از سیستم ایمنی بیزار تر است اما ویژگی های مرتبط با روند پیشرفت بیماری تا حدی ضعیف شده است.

نتایج یک مطالعه مقدماتی دیگ نشان داد این ویروس موجب اسب های درازمدت تری بر کلیه ها، قلب، کبد و دستگاه گوارش شده و باعث بروز سپسیس یا گندیدگی خون نیز میشود.

ویروس کرونا

سرعت تکثیر سویه اومیرون در نای و ریه ها

بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه هنگ کنگ انجام شد نشان داد با وجود آنکه سرعت تکثیر جهش اومیرون در برابر سویه دلتا ۷۰ برابر بیشتر است اما یافته ها نشان داده است رشد سویه جدید در بافت ریه ۱۰ برابر کندتر است.

دکتر مایکل چان چی وای سرپرست تیم در این باره بیان کرد: نتایج باید با دقت و احتیاط بیشتری بررسی شود چراکه شدت این بیناری فقط به سرعت تکثیر آن بستگی ندارد بلکه واکنش سیستم ایمنی بدن بیمار نیز در این موضوع حائذ اهمیت است.

وی همچنین اضافه نمود: هرچه تعداد بیشتری از افراد به عفونت اومیکرون مبتلا شوند، ویروس موجب بیماری شدیدتری میشود که نتیجه آن بالا رفتن نرخ مرگ و میر است.

وضعیت روزانه مبتلایان به کرونا در بریتانیا

کرونا اومیکرون

به نقل از یورونیوز هشدارها در مورد موج گسترده جدید کرونا در حالی مطرح می‌شود که بریتانیا روز جمعه ۱۷ دسامبر برای سومین روز متوالی رکورد روزانه مبتلایان به کرونا را شکسته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در بریتانیا، شمار مبتلایان به کرونا در روز جمعه در این کشور ۹۳ هزار و ۴۵ نفر بوده است که بالاترین میزان از ابتلای روزانه از زمان شروع همه‌گیری کرونا است.

کرونا تاثیر واکسن کرونا بر ایمنی بدن(2021)

همچنین در بریتانیا ۱۱۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند و ۷ هزار و ۶۱۱ نفر هم در در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که ۸۷۵ نفر از آنها به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت بریتانیا اعلام نمود حدود ۶۰درصد کل بیماران کرونایی کشور از حوزه کلان‌شهر لندن هستند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در توییتر نوشت: این چیزی است که طی هفته‌های آینده باید در انتظارش باشید، آن‌هم در هر کشور جهان.

اقدامات هلند در برابر سویه اومیکرون

کرونا اومیکرون

مارک روته، نخست‌وزیر هلند اعلام کرد، به منظور جلوگیری از گسترش سویه اومیکرون در روزهای کریسمس و سال نو تمام فروشگاه‌های غیرضروری، رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها و کلوب‌های ورزشی تا ۱۴ ژانویه و مدارس هلند تا ۹ ژانویه تعطیل خواهند بود.

تعطیلی سختگیرانه عمومی در هلند

نخست وزیر هلند تصحیح نمود اگر هم الان این اقدامات پیشگیرانه صورت نپذیرد، این کشور با وضعیتی غیر قابل کنترل در بیمارستان ها مواجه خواهد شد که هم اکنون دچار مشکل جا و مکان دادن به بیماران کرونایی هستند.

وضعیت کرونا در آلمان، بلژیک و فرانسه

کرونا اومیکرون

دولت آلمان

دولت آلمان تمام کشورهای همسایه، به غیر از لوکزامبورگ را کشورهای پرریسک اعلام کرده است. کشورهای نروژ، لبنان و آندورا را نیز باید به این دسته از کشورها افزود.

دانمارک

در دانمارک وضعیت بسیار وخیمی حاکم است. تمام کسانی که از سفر استراحتی بازمی‌گردند باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

فرانسه

مقام‌های بهداشتی فرانسه هم نسبت به افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گفته مقام‌های بهداشت عمومی فرانسه، در هفته جاری روزانه به طور متوسط ۴۸ هزار ۷۰۰ مورد جدید کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی، شمار افرادی که در فرانسه به گونه اومیکرون مبتلا شده‌اند به ۳۰۱ مورد افزایش یافته است.

فرانسه همچنین در گزارش هفتگی خود از شمار بسیار بالای کودکان ۶ تا ۱۰ ساله مبتلا به کرونا خبر داده است.

کرونا بهترین واکسن کرونا در جهان کدام است ؟ (2021) ( معرفی انواع واکسن کرونا ) کرونا اومیکرون

وضعیت کرونا اومیکرون در ایران

کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا در جهان

به نقل از ایمنا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از نتیجه تست مثبت غربالگری کرونا ۴ نفر از اعضای خانواده اولین فردی که به این سویه جدید مبتلا شده بود خبر داد.

مجید لطفی نیا اظهار نمود: بعد از انجام تست غربالگری کرونا اومیکرون برای این ۴ نفر مشخص شد که آنها به اومیکرون مبتلا شده اند و قطعا از طریق همان فردی که تازگی به یکی از کشور های عربی سفر داشته است،‌مبتلا شدند.

به نقل از ایمنا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از نتیجه تست مثبت غربالگری کرونا ۴ نفر از اعضای خانواده اولین فردی که به این سویه جدید مبتلا شده بود خبر داد.

مجید لطفی نیا اظهار نمود: بعد از انجام تست غربالگری کرونا اومیکرون برای این ۴ نفر مشخص شد که آنها به اومیکرون مبتلا شده اند و قطعا از طریق همان فردی که تازگی به یکی از کشور های عربی سفر داشته است،‌مبتلا شدند.

کلام آخر

ویروس کرونا

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در نشستی در کاخ سفید گفت: ما مواردی از اومیکرون را در میان افرادی که کامل واکسینه شده و دُز یادآوری هم زده‌اند، مشاهده کرده‌ایم.

البته او تصریح کرد که نشانه‌های گونه اومیکرون در افراد واکسینه شده خفیف ‌تر است. والنسکی در ادامه گفت: آنچه می‌دانیم این است که ابزارهایی برای محافظت از خود در برابر کووید۱۹ داریم. ما واکسن‌ها ودوز های یادآور را داریم.

جمع بندی

همانطور که میدانید سویه جدید اومیکرون با سرعت بسیار بالایی درحال گسترش در سراسر جهان است و بسیاری از واکسن ها هنوز کامل قادر به مقاومت در برابر این جهش نیستند. با مراقبت از خود و رعایت پروتکل های بهداشتی تا جای ممکن خود را در برار این بیماری خطرناک محافظت نمایید.

4/5 – (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *