بیمارستان های خالی از پرستار

قرار است وزارت بهداشت تا پایان سال چند پروژه بهداشتی و درمانی را افتتاح کند، اما برای راه اندازی آنها نیازمند نیروی انسانی است که فعلا از تأمین آنها عاجز مانده است.

بیمارستان های خالی از پرستار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کمبود نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی کشور، یکی از چالش‌های وزارت بهداشت است که باعث شده در ارائه خدمت به مردم و بیماران، با مشکلاتی مواجه شود.

به گفته مسعود کریم‌خانی مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از ابتدای سال تا کنون حدود ۷۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در کشور افتتاح شده و قرار است تا پایان سال نیز، ۲۰۰۰ پروژه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان داشته؛ وزارت بهداشت، سهم خود را از تأمین سلامت مردم در این حوزه با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار ایفا کرده است.

کریم خانی تاکید کرد: حالا نوبت تأمین نیروی انسانی برای مراکز افتتاح شده و در آستانه افتتاح است که مجوز آن در گرو موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور است که گویا با شک و تردید به این موضوع نگاه می‌کند.

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: پایان سال نزدیک است و چشم سلامت کشور به موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور دوخته شده است.

بر اساس گزارش‌هایی که از خروجی وزارت بهداشت به دست آمده است، این وزارتخانه می‌بایست حداقل ۴۰ هزار نیروی انسانی را برای مراکز بهداشتی و درمانی جدید جذب کند تا بتوان این مراکز را وارد چرخه خدمت کرد.

در همین حال، بیشترین بحران کمبود نیروی انسانی وزارت بهداشت، مربوط به حوزه پرستاری است. زیرا، بخش اعظم نیروی مورد نیاز بیمارستان‌ها را، پرستاران تشکیل می‌دهند. این در حالی است که گفته می‌شود حوزه سلامت کشور با کمبود ۱۰۰ هزار پرستار مواجه است.

از سوی دیگر، برخی از بیمارستان‌های تابعه وزارت بهداشت، در چند ماه گذشته از تمدید همکاری با پرستاران طرحی و قراردادی، خودداری کرده و حالا خبر می‌رسد که قریب به ۱۷ هزار پرستار طرحی و قراردادی، خانه نشین شده اند.

کمبود نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی، می‌تواند زنگ خطری برای تهدید سلامت مردم باشد. زیرا، می‌تواند مسیر خدمت به مردم و بیماران را مختل و حتی مسدود کند. بنابراین، لازم است که وزیر بهداشت، این موضوع را با رئیس جمهور و سایر اعضای دولت، مطرح و بازگو کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *